Zajęcia otwarte dla nauczycieli
W grupach przedszkolnych odbyły się zajęcia otwarte dla nauczycieli, które poprowadziły p. Natalia Klas oraz p. Magdalena Hinz. Podczas zajęć rozwijających kreatywność przedszkolakom w szczególności spodobało się wykorzystanie aplikacji Quiver. Na kartkach tworzyliśmy kolorowe kropki, a z pomocą tabletów przenosiliśmy je do wirtualnej rzeczywistości.
Dzięki technologii nasze kropki ożyły. Wszyscy byli bardzo ciekawi efektów, które można zastosować na trójwymiarowych kształtach. Poruszyliśmy również temat niepełnosprawności i empatii. Dzieci dowiedziały się, co to jest język migowy i kto się nim posługuje. Przedszkolaki przypomniały sobie zwroty grzecznościowe stosowane na co dzień, lecz w zupełnie innej formie. Obejrzeliśmy filmy edukacyjne prezentujące w jaki sposób powiedzieć w polskim języku migowym: proszę, dziękuję oraz przepraszam. Uczyliśmy się również jak zamigać dzień dobry oraz do widzenia. Natomiast zajęcia plastyczno – techniczne odgrywają istotną rolę w rozwoju dziecka i jest jedną z ważniejszych form działalności w wieku przedszkolnym. Dzięki niej dziecko nie tylko pobudza i wyraża swoje myśli i emocje, ale również zaspokaja potrzebę ekspresji. Praca twórcza jest źródłem radości, zadowolenia, dobrej zabawy, zaangażowania i podstawowa formą uczenia się oraz zdobywania wiedzy w otaczającej rzeczywistości. Kontakt ze sztuką wyrabia poczucie ładu, porządku i estetyki, rozbudza zaciekawienie i wrażliwość. Postanowiliśmy podczas zajęć wykorzystać dary jesieni – kolorowe liście. Dzieci zamieniły się w prawdziwych fryzjerów, tworzyły różne fryzury z kolorowych liści na otrzymanych konturach twarzy, które wcześniej pokolorowały. „Jesienne fryzury” wyszły przepiękne! Na kolejnych zajęciach dzieci miały okazję pobawić się sensorycznie, tworząc masę solną, z której później lepiły jesienne symbole. Ostatnim etapem pracy było pomalowanie powstałych dzieł farbami. Pracy było sporo, ale każdy pracował z wielkim zaangażowaniem przy muzyce relaksacyjnej. Zapraszamy do galerii zdjęć!
Wstecz